Sayın Üyemiz,
TOBB’dan alınan yazıda; Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizmasının (SKDM) amacı; Avrupalı üreticilerin AB Emisyon Ticaret Sistemi (ETS) altında maruz kaldığı karbon ücretlerine bağlı maliyet artışları nedeniyle, AB’deki üretimin,
karbon fiyatlaması olmayan ülkelere kaymasını engellemektir.
Ticaret Bakanlığının Birliğimize ilettiği yazıda; AB’nin SKDM mevzuatını geliştirirken, ihracatçılarımızı AB
ETS mevzuatı altında kendi üreticilerine uyguladığından daha fazla bir yükle karşı karşıya bırakıp bırakmadığı
hususunun incelendiği bildirilmektedir.
SKDM ve ETS mevzuatlarının eşdeğerliğinin anlaşılabilmesi amacıyla, SKDM taslak mevzuatının EK-1’inde
sayılan CN kodları (GTIP kodlarıyla eşdeğer) ve SKDM kapsamına yeni ekleneceği bildirilen hidrojen ile
demir-çelikten vida ve cıvataların (CN kodları bu aşamada açıklanmamıştır) ihracatı itibariyle SKDM’ye tabi
olacak olmakla birlikte, AB ETS Yönetmeliği’nin EK-1’indeki faaliyet eşik değerleri itibariyle AB ETS
kapsamına girmeyecek üretici/tesislerimizin bulunup bulunmadığı Bakanlık tarafından araştırılmaktadır.
Bu kapsamda ekte iletilen SKDM Taslak Tüzüğü EK-1’inde yer alan ürünleri AB’ye ihraç eden; ancak
aktiviteleri/kapasitesi/üretim süreçleri itibariyle yine ekte iletilen AB ETS EK-1 kapsamına girmeyen
(AB ETS EK-1’de sayılan faaliyetler Sera Gazı Emisyonlarının Takibi Hakkında Yönetmelik EK-1’inde aynı
şekilde listelenmekte olup, kolaylık olması açısından ekte iletilmektedir) bu kriterlere uyan üyelerimizin bilgilerini Bakanlığa iletilmek üzere 2 Ocak 2023 tarihine kadar Odamıza ( tarsustso@tarsustso.org.tr )
adresine elektronik ortamda iletilmesini rica ederiz.