Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Koordinatörlüğünde Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası ile Adana Ticaret Odasının ortak olduğu Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi (TBİM) Projemiz; Milletlerarası Ticaret Odası (ICC) ve Dünya Odalar Federasyonu (WCF) tarafından düzenlenen, tüm dünyadaki Ticaret ve Sanayi Odaları tarafından hazırlanmış yeni ve orijinal fikirler sunan projeleri uluslararası platformda tanıyan tek küresel ödül programı olan Dünya Odalar Yarışması’na katıldı. Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi (TBİM) Projemiz, ‘En iyi iş oluşturma ve iş geliştirme projesi’ kategorisinde yarışarak finale adını yazdırdı.
‘En iyi kurumsal sosyal sorumluluk projesi’, ‘En iyi iş oluşturma ve iş geliştirme projesi’, ‘En iyi eğitim ve öğretim projesi’ ve ‘En iyi farklı konuya sahip proje’ olmak üzere toplamda dört farklı kategorisi olan yarışmaya, 27 ülkeden 53 ticaret odası başvuru yaptı. 13 ülkeden 18 ticaret odası finale kalmaya hak kazandı. Yarışma sonunda 4 finalist 1’nci olacak.
Fiziki hacimlerine bakılmaksızın bütün Odaların en iyi uygulamalarını ortaya çıkarmayı hedefleyen yarışmanın Dünya Odalar Kongresi kapsamında 19 Eylül’de düzenlenecek finalinde, finalistler tüm dünyadan gelecek Oda ve iş dünyası yöneticilerinden oluşan izleyici kitlesine canlı olarak hitap edecek ve jüriyi projelerinin birinciliği hak ettiğine ikna etmeye çalışacaklar. Kongre, 19-21 Eylül tarihlerinde Avustralya’nın Sydney kentinde düzenlenecek. Yarışmayı kazanan dört aday ise, para ödülünün yanı sıra kendi kulvarındaki diğer katılımcılar arasında ve iş dünyasında küresel bir tanınırlığa sahip olacak.
Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi (TBİM) Projesi nedir?
‘En iyi iş oluşturma ve iş geliştirme projesi’ kategorisinde finale kalan projesi Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi (TBİM) Projemiz, Çukurova Bölgesi’nde bulunan ve uluslararası ticaret yapmak veya ticaretini geliştirmek isteyen firmaların talep ettikleri ‘Yeni Nesil Ticari Bilgi’yi üretmek üzere kuruldu. Çukurova Kalkınma Ajansı (ÇKA) hibe programı kapsamında ‘TR62 (Adana, Mersin) Bölgesi’nde yer alan firmalar için geliştirilen proje, KOBİ’lerin dış pazarlarda rekabet gücünü artırmayı hedefliyor.
Merkezde, 2, 4 ve 6 haneli GTİP numaralarında hedef pazar araştırma çalışmaları yapılıyor. Verilen hizmetlerden bir diğeri ise, ‘4 Adımda Nokta Atış İhracat’. Hedef pazar araştırması yapılarak, firmanın stratejisi doğrultusunda hedef ülkedeki kota uygulamaları da göz önünde bulundurularak, o ülkedeki potansiyel müşterileri ve konşimento özelinde kesin müşterileri rapor haline getiriliyor. Potansiyel müşteri tespiti, hedef ülke ya da ülkelerde faaliyet gösteren firmaların sektör bilgisine erişerek yapılıyor. Böylelikle firma, temas kuracağı firmanın hangi sektörde olduğunu ve ürün gamının bilgisine ulaşıyor. Öte yandan katılımcı firma TBİM ile, yurtdışındaki rakiplerini ve müşterilerini de görebiliyor.
Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi firmalar için sektör özelinde, Birleşmiş Milletler, NATO ihaleleri, uluslararası projelerin ihalelerini kimlerin kazandığı bilgilerine de erişim sağlıyor. Böylelikle firmalar, bu bilgileri kullanarak ihaleyi kazanan firmanın alt yüklenicisi olmak üzere (taşeron) teklif gönderme olanağına kavuşuyor.