Page 46 - Tarsus TSO 2020 Faaliyet Raporu
P. 46
2020 FAALİYET RAPORU
SÜREÇLERĠN PERFORMANSI
Yönetim ve Stratejik Planlama
Kurulan ISO 9001: 2015 sistemi Ocak 2021 tarihi itibariyle kesintisiz olarak çalışmaya devam
etmektedir.
Ocak - Aralık aylarında Yönetim Kurulu ve Meclis Toplantı gündemleri hazırlanmış, toplantılar
yapılmış, kararlar yazılmış, Karar Defterlerine yapıştırılmış, Hazirun Cetvelleri tutulmuş,
devam durumları "Devam Takip Cetveli" ile takip edilip aylık olarak da Muhasebe Servisine
bildirilmiştir.
Meslek Komite Defterleri düzenli şekilde tutulmuştur. Komitelerde sektörleri ile ilgili gündem
konularının dışında sosyal sorumluluk kapsamında çeşitli etkinlikler düzenlenmiştir. (Örn:
Huzurevi sakinleri ve okullarda çocuklara süt dağıtım etkinliği)
Yönetim ve Meclis Toplantıları, ziyaretler, toplantılarla ilgili olarak üyelere SMS, telefonla
arama ve Outlook sistemiyle toplantı tarihi ve saati düzenli olarak bildirilmiştir.
2020 yılı Aralık ayı içerisinde Dış Paydaşlarla ilgili anket çalışması yapılmıştır. Bir önceki yıl
yapılan Dış Paydaş Anketi sonucunda 2020 Yılı içerisinde;
o Paydaşlarımızdan Tarsus Üniversitesi‟nden „üniversite-sanayi işbirliğinin daha da
artırılması‟ yönünde gelen talebe göre, 2020 Şubat ayında Tarsus Üniversitesi ile
Tarsus TSO arasında işbirliği protokolü imzalanmıştır. Ayrıca Mersin Agropark
A.Ş‟deki hisselerimizden 1 (bir) payın bedelsiz Tarsus Üniversitesi‟ne devri
sağlanmıştır. Tarsus Üniversitesi 2020 Yılı Dış Paydaş Anketi‟nde de proje ve
işbirliği sayısının artırılması talebini yinelemiştir. 2021 yılı Eğitim planı
oluşturulurken Tarsus Üniversitesi ile işbirliğinin daha da artırılması
hedeflenmiştir.
o Paydaşlarımızdan Slow Food Tarsus‟un işbirliğini artırma yönündeki talebi
doğrultusunda kentin turizm ve gastronomi değerlerini ön plana çıkarmak
amacıyla „‟Tarsus Turizm ve Gastronomi Komisyonu‟‟ kurulmuştur. Komisyon ile
Tarsus TSO öncülüğünde kentteki turizm, sosyal ve kültürel etkinlikleri koordine
etmek ve düzenlemek amaçlanmıştır. Komisyonda Yönetim Kurulu Başkanı H.
Ruhi Koçak, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fuat Togo ve Koordinatör olarak
Slow Food Tarsus Lideri Yasmina Lokmanoğlu görevlendirilmiştir. Ayrıca Mersin
Büyükşehir Belediyesi ve Tarsus Belediyesi‟nden birer temsilci bulunmaktadır. Yıl
içerisinde çeşitli etkinlikler düzenlenmiştir. (Örn. Gastromasa, Tarsus Yeryüzü
Pazarı, Nuray Okyay‟ın „Anılarla Tarsus Yemekleri‟ Kitap Tanıtım ve İmza Günü
etkinliği, Kadınlar Günü etkinliği, Yaşlılar Haftası Huzurevi etkinliği vs.)
2020 Ocak tarihinde yapılan Yönetimin Gözden Geçirme Toplantısı kararları;
Kararların gerçekleşme durumuna bakıldığında, Pandemi salgını nedeniyle bazı kararlar
hayata geçirilememiş veya kararların gerçekleşme durumu hedefin altında kalmış ve
öncelikler değişmiştir.
Ocak-Aralık 2020 dönemi içinde toplam 7 adet Yönetim& Meclis eğitimi alınmış olup eğitimler
bilgilendirme toplantısı&seminer olarak gerçekleştiğinden ve ayrıca bireysel gelişim sağlayan
eğitimler olduğu için etkililik değerlendirmesi yapılmamıştır. Eğitim süresi 145 adam*saat
olarak gerçekleşmiştir. Pandemi salgını kapsamında düzenlenen eğitimler olmuştur.
2018-2021 dönemini kapsayan 4 yıllık Stratejik Plan için “Stratejik Plan Hazırlama Komisyonu”
ile ortaklaşa Tarsus TSO‟nun mali durumu, insan kaynağı, fiziki kaynaklar analizi yapılmıştır.
2020 yılında Tarsus TSO üyesi Çukurova Holding bünyesinde bulunan Ova Oluklu Mukavva A.Ş.
firması, Antakya Ticaret ve Sanayi Odası ve Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası ile İnsan
Kaynakları, Üye&Müşteri İlişkileri ve Kalite Yönetimi süreçlerinde kıyaslama yapılmıştır.