Page 34 - Tarsus TSO 2020 Faaliyet Raporu
P. 34

2020 FAALİYET RAPORU





                   TARSUS FINDIK LAHMACUNU VE TARSUS KEBABI DA ARTIK

                                                     TESCİLLİ


                                                                         Türkiye‟nin  tarihi  dokusu,  inanç
                                                                         turizmi  ve  gastronomi  alanında
                                                                         kadim  kentlerinden  Tarsus,  coğrafi
                                                                         işaretli ürün sayısına 2 yenisini daha
                                                                         ekledi.  Tarsus  Fındık  Lahmacunu  ve
                                                                         Tarsus  Kebabı  da  coğrafi  işaretli
                                                                         ürünler   listesine   adını   yazdırdı.
                                                                         Tarsus  Ticaret  ve  Sanayi  Odası
                                                                         Yönetim  Kurulu  Başkanı  H.  Ruhi
                                                                         Koçak,    „‟Odamızın    girişimleriyle
                                                                         Tarsus  Humusu‟ndan  sonra  Tarsus
                                                                         Fındık   Lahmacunu      ve    Tarsus
                                                                         Kebabı‟nın    da    tescilini   aldık.
                                                                         Gururlandık. Kentimize hayırlı uğurlu
                                                                         olsun‟‟dedi.




                                                                 KÜLTÜREL DEĞERLERĠN YANSIMASI
                                                                 Tarihi geçmişi, kültürel değerleri ve
                                                                 gastronomi alanındaki zengin mutfağıyla
                                                                 dünya genelinde bilinen kadim kentlerden
                                                                 Tarsus‟ta gerek yerel dinamikler gerekse sivil
                                                                 toplum kuruluşlarının çalışmalarıyla bu
                                                                 zenginliği her geçen gün ortaya çıkarmaya
                                                                 yönelik girişimler dikkat çekiyor. Bu
                                                                 kapsamda ülke genelinde olduğu gibi birçok
                                                                 kentte kültürel değerlerinin de bir yansıması
                                                                 olan coğrafi işaretler konusundaki
                                                                 farkındalığın artması da gözlerden kaçmıyor.
                                                                 Türk Patent ve Marka Kurumu‟nun verilerine
                                                                 göre, Türkiye‟deki coğrafi işaretli ürün sayısı
                                                                 526‟ya, devam eden başvuru sayısı da 653‟e
                                                                 ulaştı. Tescili alınan ürünlerin de önemli
                                                                 çoğunluğu TOBB‟a bağlı Oda ve Borsalar
                                                                 tarafından alındı.

                                                                 KATMA DEĞER SAĞLIYOR
                                                                 Coğrafi işaretler, ürünlerin özgünlüğünü
                                                                 tescilleyerek, yerel ürünlere ayırt edici
                                                                 nitelikler kazandırıyor ve ürünlerin katma
                                                                 değerini artırıyor. Böylece üreticilere de
                                                                 rekabet üstünlüğü sağlayarak, yerel
                                                                ekonomileri kalkındırıyor. Oda ve Borsalar da,
                                                               coğrafi işaretlerin denetimi, tanıtımı ve
            pazarlanması konusunda etkin çalışma yaparak, bu toprakların sahip olduğu zenginlik olan coğrafi
            işaretleri yaşatıyor.
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39