Page 36 - STRATEJİK PLAN (2018-2021)
P. 36
PROJELER
"DĠJĠTAL ÇAĞIN FIRSATLARINI KULLANARAK TEMEL YETERLĠLĠKLERĠN GELĠġTĠRĠLMESĠ"
Daha önce DECO projemizde belirlediğimiz; iĢverenlerin iĢgücü
piyasasında çalıĢanların temel yeterliliklerin eksikliği ile ilgili
ihtiyaçlarının bir sonucu olarak hayata geçen projemizin adı
DECO2’dir.Bu projenin ilk hedef grubu, temel yeterlilikler
konusunda eğitim sağlama becerilerini geliĢtiren mesleki eğitim
personeli ve öğrencileridir.
Ortaklık yapımız,
Litvanya’dan Panevezio Mesleki Eğitim Lisesi ve Panevezio KOBĠ DanıĢma Birimi; Türkiye’den Odamız ve
Antalya / YeĢilköy Emin Kasapoğlu Çok Programlı Lisesi; Ġspanya’dan Metodo Proje DanıĢmanlık ve
Misericordia Mesleki Eğitim Lisesi; Bulgaristan’dan ise NMS Eğitim Okulu ve Pleven Mesleki Eğitim Lisesi’ni
içermektedir.
Projenin amacı iĢ hayatına atılan mesleki eğitim öğrencileri için temel yeterlilikleri geliĢtirebilmesi için
online bir eğitim platformu hazırlamaktır.
https://deco-2.weebly.com/online-course.html
YAġ MEYVE VE SEBZE SEKTÖRÜNDE KALĠTE VE VERĠMLĠLĠĞĠ ARTIRMAK ĠÇĠN WEB
TABANLI EĞĠTĠM VE DENEYĠM PAYLAġIMI PLATFORMUNUN OLUġTURULMASI’
“YaĢ Meyve ve Sebze Sektöründe; yetiĢtiricilik, paketleme ve ihracat, lojistik iĢlemlerinin Ġtalya’da
(Messina’da) ve Mersin’de nasıl yapıldığı karĢılaĢtırılacak. Ġthalatçı Almanya’nın yaĢ meyve sebze
konusundaki beklentileri anketlerle saptanacak. Kıyaslama çalıĢmaları, yerinde eğitim ve inceleme ile
oluĢturulacak olan Web Tabanlı Eğitim ve Deneyim PaylaĢım Platformu ile kullanıcıya bilgiye kolay
eriĢim imkanı sağlanacak.
Proje Ortakları :
Mersin Ticaret ve Sanayi Odası
Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası
Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası
Science4life Messina / Ġtalya
TĠCARĠ BĠLGĠ VE ĠSTĠHBARAT MERKEZĠ (TBĠM)
Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası ve Adana
Ticaret Odası ile, Çukurova Kalkınma Ajansı (ÇKA) desteği ile üç kentteki
firmaların, uluslararası alanda hareket eden tüm ticari iĢletmelerin bilgilerine
ulaĢabilecekleri Ticari Ġstihbarat Merkezleri kuruldu.
Türkiye’de ilk kez Çukurova Bölgesi’nde uygulanan projeyle firmalar ticaret ve sanayi odaları kanalıyla
dünya, kıta ve ülke bazında fiili potansiyel müĢterilerinin ve tüm rakiplerinin cirolarından banka
hareketlerine, firma sahibinin cep telefonundan üretim detaylarına kadar her türlü bilgiye ulaĢabilecek.
Belirlenen ürüne iliĢkin hedef pazar analiz raporlarına, müĢterilere, rakip analizlerine, uluslararası alanda
uygulanan kotalara, ihale bilgilerine, Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası TBĠM uzmanları aracılığıyla
eriĢebilecek.
36