Page 36 - STRATEJİK PLAN (2018-2021)
P. 36

PROJELER


               "DĠJĠTAL ÇAĞIN FIRSATLARINI KULLANARAK TEMEL YETERLĠLĠKLERĠN GELĠġTĠRĠLMESĠ"

                                                 Daha  önce  DECO  projemizde  belirlediğimiz;  iĢverenlerin  iĢgücü
                                                 piyasasında  çalıĢanların  temel  yeterliliklerin  eksikliği  ile  ilgili
                                                 ihtiyaçlarının  bir  sonucu  olarak  hayata  geçen  projemizin  adı
                                                 DECO2’dir.Bu  projenin  ilk  hedef  grubu,  temel  yeterlilikler
                                                 konusunda  eğitim  sağlama  becerilerini  geliĢtiren  mesleki  eğitim
                                                 personeli ve öğrencileridir.

                                                 Ortaklık yapımız,


              Litvanya’dan Panevezio Mesleki Eğitim Lisesi ve Panevezio KOBĠ DanıĢma Birimi; Türkiye’den Odamız ve
              Antalya  /  YeĢilköy  Emin  Kasapoğlu  Çok  Programlı  Lisesi;  Ġspanya’dan  Metodo  Proje  DanıĢmanlık  ve
              Misericordia Mesleki Eğitim Lisesi; Bulgaristan’dan ise NMS Eğitim Okulu ve Pleven Mesleki Eğitim Lisesi’ni
              içermektedir.


              Projenin  amacı  iĢ  hayatına  atılan  mesleki  eğitim  öğrencileri  için  temel  yeterlilikleri  geliĢtirebilmesi  için
              online bir eğitim platformu hazırlamaktır.
              https://deco-2.weebly.com/online-course.html



                     YAġ MEYVE VE SEBZE SEKTÖRÜNDE KALĠTE VE VERĠMLĠLĠĞĠ ARTIRMAK ĠÇĠN WEB
                       TABANLI EĞĠTĠM VE DENEYĠM PAYLAġIMI PLATFORMUNUN OLUġTURULMASI’

                  “YaĢ  Meyve  ve  Sebze  Sektöründe;  yetiĢtiricilik,  paketleme  ve  ihracat,  lojistik  iĢlemlerinin  Ġtalya’da
                  (Messina’da)  ve  Mersin’de  nasıl  yapıldığı  karĢılaĢtırılacak.  Ġthalatçı  Almanya’nın  yaĢ  meyve  sebze
                  konusundaki beklentileri anketlerle saptanacak. Kıyaslama çalıĢmaları, yerinde eğitim ve inceleme ile
                  oluĢturulacak olan Web Tabanlı Eğitim ve Deneyim PaylaĢım Platformu ile kullanıcıya bilgiye kolay
                  eriĢim imkanı sağlanacak.

                  Proje Ortakları :

                    Mersin Ticaret ve Sanayi Odası
                    Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası
                    Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası
                    Science4life Messina / Ġtalya
              TĠCARĠ BĠLGĠ VE ĠSTĠHBARAT MERKEZĠ (TBĠM)

                                     Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası ve Adana
                                     Ticaret Odası ile, Çukurova Kalkınma Ajansı (ÇKA) desteği ile üç kentteki
                                     firmaların, uluslararası alanda hareket eden tüm ticari iĢletmelerin bilgilerine
                                     ulaĢabilecekleri Ticari Ġstihbarat Merkezleri kuruldu.


              Türkiye’de ilk kez Çukurova  Bölgesi’nde uygulanan projeyle firmalar ticaret ve sanayi odaları kanalıyla
              dünya,  kıta  ve  ülke  bazında  fiili  potansiyel  müĢterilerinin  ve  tüm  rakiplerinin  cirolarından  banka
              hareketlerine, firma sahibinin cep telefonundan üretim detaylarına kadar her türlü bilgiye ulaĢabilecek.

               Belirlenen ürüne iliĢkin hedef pazar analiz raporlarına, müĢterilere, rakip analizlerine, uluslararası alanda
              uygulanan  kotalara,  ihale  bilgilerine,  Tarsus  Ticaret  ve  Sanayi  Odası  TBĠM  uzmanları  aracılığıyla
              eriĢebilecek.





                                                           36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41