Page 9 - Tarsus TSO Üye El Kitabı
P. 9
Kurumsal Yapının Stratejik Amaçları ve Hedefleri:
• Tarsus TSO kimliğinin daha ön plana çıkarılması,
• Tarsus’un ticari, tarımsal, turizm ve kültür kimliğinin geliştirilmesi,
• Tarsus’ta her türlü gelişime destek olacak faaliyetlerin düzenlenmesi.
Stratejik Amaç 1: Bölgemiz ve şehrimizin üretim, sanayi, turizm, tarım ve tarıma
dayalı sanayisini geliştirerek, istihdama, ticarete, sosyal ve kültürel gelişime katkı
sağlayan bir kumrum olmak
Stratejik Amaç 2: Üyelerimizin kurumsal gelişimi için hizmet kalitesini ve
çeşitliliğini artırmak
Stratejik Amaç 3: Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası’nın kurumsal yapısını güçlen-
dirmek
ODALARIN KURULUŞ AMACI
Odalar, üyelerinin müşterek ihtiyaçlarını karşılamak, mesleki faaliyetlerini ko-
laylaştırmak, mesleğin genel menfaatlere uygun olarak gelişmesini sağlamak,
mensuplarının birbirleri ve halk ile olan ilişkilerinde dürüstlüğü ve güveni ha-
kim kılmak üzere mesleki disiplin, ahlak ve dayanışmayı korumak ve bu kanunda
yazılı hizmetler ile mevzuatla odalara verilen görevleri yerine getirmek amacıyla
kurulan, tüzel kişiliğe sahip kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşlarıdır.
TARSUS TİCARET VE SANAYİ ODASI MECLİSİ
Oda meclisi, meslek gruplarınca dört yıl için seçilecek üyelerden oluşur. Meslek
komiteleri beş kişiden oluşan gruplarda ikişer, yedi kişiden oluşan gruplarda üçer,
dokuz kişiden oluşan gruplarda dörder, onbir kişiden oluşan gruplarda beşer meclis
üyesi seçilir. Ayrıca aynı sayıda yedek üye seçilir.
Meclis, kendi üyeleri arasından dört yıl için başkan ile bir veya iki başkan yar-
dımcısı seçer.
Meclis üyeliğine seçilen gerçek kişiler ile tüzel kişilerin gerçek kişi temsilcileri,
aynı faaliyet alanında bulunan odalar ve borsaların meclisleri ile 17.06.2005 tarihli
ve 5362 sayılı kanuna göre kurulmuş odaların ancak birinde görev alabilirler.
9