Page 17 - STRATEJİK PLAN (2018-2021)
P. 17

TARSUS’TA KURUM ĠÇĠ VE ÇEVRE ANALĠZĠ


              SWOT ANALĠZĠ
              SWOT  Analizi  kurum/kuruluĢun  kendisinin  ve  kurum/kuruluĢu  etkileyen  koĢulların  sistematik  olarak
              incelendiği bir yöntemdir. Bu kapsamda, güçlü ve zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler belirlenir.
              Oda’yı etkileyen koĢulların sistematik olarak incelendiği SWOT Analizi, kurum içi ve kurum dıĢı olarak iki
              bölümde gerçekleĢtirilmiĢtir. Stratejik yönetim anlayıĢının temel taĢlarından biri olan katılımcılık felsefesi
              kapsamında  kurumumuza  ait  SWOT  Analizi  yapılırken  öncelikle  iç  ve  dıĢ  paydaĢ  anketlerinden
              yararlanılmıĢtır.



              GÜÇLÜ YÖNLER


                     Türkiye’nin en eski Ticaret Odası olması
                     Ġdari ve teknik altyapısının güçlü olması
                     Deneyimli insan kaynakları gücüne sahip olması
                     Fiziki ve stratejik konum avantajına sahip olması
                     GeliĢmiĢ ve güçlü veri tabanına sahip olması
                     Elektronik ve dijital arĢivinin bulunması
                     Üst yönetimin Ģeffaflığı ve süreçlere en üst seviye liderlik yapması
                     Temsil ağırlama ve lobi faaliyetlerindeki güçlü yönü
                     Tam donanımlı toplantı salonlarının varlığı ve dıĢ kullanıma açık olması
                     Üye memnuniyetine yönelik hizmet uygulamalarında yapılan teknolojik yatırımlar ve sürekliliği
                     Aktif basın ve sosyal medya kullanımıyla Oda faaliyetlerinin etkin tanıtımı
                     KOSGEB Temsilciliği hizmeti
                     ĠġKUR hizmet noktası olması
                     TBĠM (Ticari Bilgi ve Ġstihbarat Merkezi)
                     MEYBEM (Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş.)
                     Akredite Oda olması
                     Kalder Belgesine sahip olması



              ZAYIF YÖNLER





                     Ekonomik Ģartlardan dolayı personel alınamaması
                     Kalifiye eleman bulma zorluğu
                     Personel eğitimlerinin az olması




              FIRSATLAR




                     Jeopolitik avantajı (GeliĢmiĢ liman, demiryolu ve karayolu ağı sayesinde yurt içi ve yurt dıĢı
                     pazarlara kolay eriĢimi, Çukurova Havalimanı)
                     Tarsus Organize Sanayi Bölgesi’ne yapılacak yatırımlar

                                                           17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22