Page 17 - STRATEJİK PLAN (2018-2021)
P. 17
TARSUS’TA KURUM ĠÇĠ VE ÇEVRE ANALĠZĠ
SWOT ANALĠZĠ
SWOT Analizi kurum/kuruluĢun kendisinin ve kurum/kuruluĢu etkileyen koĢulların sistematik olarak
incelendiği bir yöntemdir. Bu kapsamda, güçlü ve zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler belirlenir.
Oda’yı etkileyen koĢulların sistematik olarak incelendiği SWOT Analizi, kurum içi ve kurum dıĢı olarak iki
bölümde gerçekleĢtirilmiĢtir. Stratejik yönetim anlayıĢının temel taĢlarından biri olan katılımcılık felsefesi
kapsamında kurumumuza ait SWOT Analizi yapılırken öncelikle iç ve dıĢ paydaĢ anketlerinden
yararlanılmıĢtır.
GÜÇLÜ YÖNLER
Türkiye’nin en eski Ticaret Odası olması
Ġdari ve teknik altyapısının güçlü olması
Deneyimli insan kaynakları gücüne sahip olması
Fiziki ve stratejik konum avantajına sahip olması
GeliĢmiĢ ve güçlü veri tabanına sahip olması
Elektronik ve dijital arĢivinin bulunması
Üst yönetimin Ģeffaflığı ve süreçlere en üst seviye liderlik yapması
Temsil ağırlama ve lobi faaliyetlerindeki güçlü yönü
Tam donanımlı toplantı salonlarının varlığı ve dıĢ kullanıma açık olması
Üye memnuniyetine yönelik hizmet uygulamalarında yapılan teknolojik yatırımlar ve sürekliliği
Aktif basın ve sosyal medya kullanımıyla Oda faaliyetlerinin etkin tanıtımı
KOSGEB Temsilciliği hizmeti
ĠġKUR hizmet noktası olması
TBĠM (Ticari Bilgi ve Ġstihbarat Merkezi)
MEYBEM (Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş.)
Akredite Oda olması
Kalder Belgesine sahip olması
ZAYIF YÖNLER
Ekonomik Ģartlardan dolayı personel alınamaması
Kalifiye eleman bulma zorluğu
Personel eğitimlerinin az olması
FIRSATLAR
Jeopolitik avantajı (GeliĢmiĢ liman, demiryolu ve karayolu ağı sayesinde yurt içi ve yurt dıĢı
pazarlara kolay eriĢimi, Çukurova Havalimanı)
Tarsus Organize Sanayi Bölgesi’ne yapılacak yatırımlar
17