Page 13 - STRATEJİK PLAN (2018-2021)
P. 13
TARSUS’TA KURUM ĠÇĠ VE ÇEVRE ANALĠZĠ
PAYDAġ ANALĠZĠ
Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası, faaliyetlerinden etkilenen ve faaliyetlerini etkileyen ilgili tarafları Stratejik
Plana dâhil etmek amacıyla paydaĢlarını belirlemiĢtir. PaydaĢlar, Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası’nın
kaynakları ve hizmetlerinden etkilenen kiĢi, grup veya kurumlardır. Stratejik Plan çalıĢmaları kapsamında
gerçekleĢtirilen paydaĢ analizi ile iç ve dıĢ ilgili tarafların belirlenmesi ve bunların önemlerinin tespiti,
Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası’nın faaliyetlerini nasıl etkiledikleri anketlerle analiz edilmiĢtir.
PaydaĢlar iç paydaĢ ve dıĢ paydaĢ olarak tanımlamıĢtır. Ayrıca paydaĢlar, Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası
ile olan iliĢkilerin belirlenmesi açısından ve sunulan ürün ve hizmetlerin niteliğine ve beklentileri
karĢılayabilme kabiliyetine göre, “Temel Ortak”, “Stratejik Ortak” Ģeklinde gruplandırılmıĢtır.
PaydaĢların Oda’nın faaliyet ve hizmetlerindeki etkisi/önemini ortaya koymak için PaydaĢ Etki/Önem
matrisi çalıĢması yapılmıĢtır. Bu matriste etki; paydaĢın Oda’nın faaliyetlerini yönlendirme, destekleme ve
etkileme gücünü, önem ise; Odanın paydaĢların beklenti ve taleplerinin karĢılanması konusunda verdiği
önceliği ifade etmektedir.
Tüm paydaĢların, Etki/Önem Matrisi sonucu belirlenen paydaĢ önceliği, “PaydaĢlar Tablosu”nda
belirtilmektedir.
*Tablo: PaydaĢ Etki / Önem Matris Tablosu
ETKĠ /ÖNEM ZAYIF GÜÇLÜ
Önemsiz Ġzle Bilgilendir
Çıkarlarını gözet,
Önemli Birlikte ÇalıĢ
ÇalıĢmalarına dahil et
13