Page 6 - STRATEJİK PLAN (2018-2021)
P. 6
STRATEJĠK PLAN HAZIRLAMA YÖNTEMĠ VE DAYANAĞI
Tüzel kiĢiliğe sahip kamu kurumu
niteliğinde meslek kuruluĢu olan Tarsus
Ticaret ve Sanayi Odası’nın Stratejik
Planı’nın temel dayanağını 2016 tarihi
itibariyle güncelleĢtirilmiĢ olan “Odalar ve
Borsalar için Akreditasyon Kılavuzu” ve
ekleri oluĢturur. Tarsus Ticaret ve Sanayi
Odası’nın Stratejik Planını değerlendirecek
olan kurum ise üst birlik olan Türkiye
Odalar ve Borsalar Birliği organı
Akreditasyon Kuruludur.
TOBB’nin 04.06.2018 günlü 8540 sayılı
yazısına istinaden; Akreditasyon Sistemi çalıĢmalarının takip edilmesi, Stratejik Plan hazırlanması,
hedeflerinin izlenmesi ve sonuçlarının değerlendirilmesi amacıyla Oda Yönetim Kurulu’nun 04.09.2019
tarih 76/76 sayılı toplantısında;
H.Ruhi Koçak : Yönetim Kurulu BaĢkanı
Arzu Yıldız : Meclis BaĢkan Yardımcısı
Fuat Togo : Yönetim Kurulu BaĢkan Yardımcısı
Ali Ukav : Genel Sekreter
Rasim Sarı : Genel Sekreter Yardımcısı
Nermin AteĢ : Akreditasyon Sorumlusu ve Kalite Yönetim Temsilcisi’nden oluĢan bir “Stratejik
Planlama Kurulu’’ kurulmuĢtur.
Stratejik Planlama Kurulu tarafından yapılan“Mevcut Durum Analizi” ile Oda’nın hizmet - faaliyet analizi,
doküman analizi, projelerin sonuçları ve ekonomik değerlendirmeler incelenmiĢtir. Ayrıca iç çevre analizi
çerçevesinde kurumun güçlü ve zayıf yanları ile fırsatlar ve tehditleri araĢtırılmıĢ olup SWOT Analizi
yapılmıĢtır. SWOT Analizi ile birlikte ulusal ve uluslararası boyutta politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik
geliĢmeler gündeme getirilmiĢtir.
Üyelere ve paydaĢlara “Memnuniyet Anket Formu” uygulanmıĢ, çıkan sonuçlarla Tarsus Ticaret ve Sanayi
Odası’nın geliĢme alanları belirlenmiĢtir. Ayrıca süreçlerin hedefleri belirlenmiĢ ve bu Stratejik Plan
sonuçları içinde kullanılmıĢtır.
Her ay yapılan personel toplantıları ve planlanmıĢ düzenlemelerle gerçekleĢtirilen “Yönetimin Gözden
Geçirmesi’’ ile Stratejik Planın geliĢtirilebileceği, kalite ve akreditasyon gerekliliklerinin hayata geçebileceği
ve kurumsallaĢmanın sağlanacağı gibi konular hakkında bilinç yaratılmaya çalıĢılmıĢtır.
Mevcut durum analizinden sonra Stratejik Plan hazırlama kısmına geçilmiĢ ve Stratejik Planlama
Kurulu’nun görüĢ ve önerileri dikkate alınarak, kurumsal anlamda Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası’nın
Misyon, Vizyon ve Kalite Politikası güncellenerek yeniden belirlenmiĢtir.
ÇalıĢmalar sonunda ortaya çıkan dört ana baĢlık “GeliĢim Yönleri” olarak tespit edilmiĢ ve sırasıyla
“Stratejik Amaçlar ve Hedefler, Faaliyetler ve Performans Göstergeleri” bu geliĢim yönlerine uygun olarak
belirlenmiĢtir.
Son olarak Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası’nın misyon, vizyon ve ilkeleri ile stratejik amaçları ve
eylemlerini gerçekleĢtirmek için gereksinim duyduğu finansal kaynaklara ve kaynakların nerelerden
karĢılanacağına iliĢkin bilgileri içeren maliyetlendirme de plan içinde düzenlenmiĢtir.
6