Page 7 - STRATEJİK PLAN (2020-2021)
P. 7
STRATEJİK PLAN HAZIRLAMA YÖNTEMİ VE DAYANAĞI
Tüzel kişiliğe sahip kamu kurumu
niteliğinde meslek kuruluşu olan Tarsus
Ticaret ve Sanayi Odası’nın Stratejik
Planı’nın temel dayanağını 2016 tarihi
itibariyle güncelleştirilmiş olan “Odalar ve
Borsalar için Akreditasyon Kılavuzu” ve
ekleri oluşturur. Tarsus Ticaret ve Sanayi
Odası’nın Stratejik Planını değerlendirecek
olan kurum ise üst birlik olan Türkiye
Odalar ve Borsalar Birliği organı
Akreditasyon Kuruludur.
TOBB’nin 04.06.2018 günlü 8540 sayılı
yazısına istinaden; Akreditasyon Sistemi çalışmalarının takip edilmesi, Stratejik Plan hazırlanması,
hedeflerinin izlenmesi ve sonuçlarının değerlendirilmesi amacıyla Oda Yönetim Kurulu’nun 04.09.2019
tarih 76/76 sayılı toplantısında;
H.Ruhi Koçak : Yönetim Kurulu Başkanı
Arzu Yıldız : Meclis Başkan Yardımcısı
Fuat Togo : Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Ali Ukav : Genel Sekreter
Rasim Sarı : Genel Sekreter Yardımcısı
Nermin Ateş : Akreditasyon Sorumlusu ve Kalite Yönetim Temsilcisi’nden oluşan bir “Stratejik
Planlama Kurulu’’ kurulmuştur.
Stratejik Planlama Kurulu tarafından yapılan“Mevcut Durum Analizi” ile Oda’nın hizmet - faaliyet analizi,
doküman analizi, projelerin sonuçları ve ekonomik değerlendirmeler incelenmiştir. Ayrıca iç çevre analizi
çerçevesinde kurumun güçlü ve zayıf yanları ile fırsatlar ve tehditleri araştırılmış olup SWOT Analizi
yapılmıştır. SWOT Analizi ile birlikte ulusal ve uluslararası boyutta politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik
gelişmeler gündeme getirilmiştir.
Üyelere ve paydaşlara “Memnuniyet Anket Formu” uygulanmış, çıkan sonuçlarla Tarsus Ticaret ve Sanayi
Odası’nın gelişme alanları belirlenmiştir. Ayrıca süreçlerin hedefleri belirlenmiş ve bu Stratejik Plan
sonuçları içinde kullanılmıştır.
Her ay yapılan personel toplantıları ve planlanmış düzenlemelerle gerçekleştirilen “Yönetimin Gözden
Geçirmesi’’ ile Stratejik Planın geliştirilebileceği, kalite ve akreditasyon gerekliliklerinin hayata geçebileceği
ve kurumsallaşmanın sağlanacağı gibi konular hakkında bilinç yaratılmaya çalışılmıştır.
Mevcut durum analizinden sonra Stratejik Plan hazırlama kısmına geçilmiş ve Stratejik Planlama
Kurulu’nun görüş ve önerileri dikkate alınarak, kurumsal anlamda Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası’nın
Misyon, Vizyon ve Kalite Politikası güncellenerek yeniden belirlenmiştir.
Çalışmalar sonunda ortaya çıkan dört ana başlık “Gelişim Yönleri” olarak tespit edilmiş ve sırasıyla
“Stratejik Amaçlar ve Hedefler, Faaliyetler ve Performans Göstergeleri” bu gelişim yönlerine uygun olarak
belirlenmiştir.
Son olarak Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası’nın misyon, vizyon ve ilkeleri ile stratejik amaçları ve
eylemlerini gerçekleştirmek için gereksinim duyduğu finansal kaynaklara ve kaynakların nerelerden
karşılanacağına ilişkin bilgileri içeren maliyetlendirme de plan içinde düzenlenmiştir.
7