Page 14 - STRATEJİK PLAN (2020-2021)
P. 14
TARSUS’TA KURUM İÇİ VE ÇEVRE ANALİZİ
PAYDAŞ ANALİZİ
Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası, faaliyetlerinden etkilenen ve faaliyetlerini etkileyen ilgili tarafları Stratejik
Plana dâhil etmek amacıyla paydaşlarını belirlemiştir. Paydaşlar, Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası’nın
kaynakları ve hizmetlerinden etkilenen kişi, grup veya kurumlardır. Stratejik Plan çalışmaları kapsamında
gerçekleştirilen paydaş analizi ile iç ve dış ilgili tarafların belirlenmesi ve bunların önemlerinin tespiti,
Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası’nın faaliyetlerini nasıl etkiledikleri anketlerle analiz edilmiştir.
Paydaşlar iç paydaş ve dış paydaş olarak tanımlamıştır. Ayrıca paydaşlar, Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası
ile olan ilişkilerin belirlenmesi açısından ve sunulan ürün ve hizmetlerin niteliğine ve beklentileri
karşılayabilme kabiliyetine göre, “Temel Ortak”, “Stratejik Ortak” şeklinde gruplandırılmıştır.
Paydaşların Oda’nın faaliyet ve hizmetlerindeki etkisi/önemini ortaya koymak için Paydaş Etki/Önem
matrisi çalışması yapılmıştır. Bu matriste etki; paydaşın Oda’nın faaliyetlerini yönlendirme, destekleme ve
etkileme gücünü, önem ise; Odanın paydaşların beklenti ve taleplerinin karşılanması konusunda verdiği
önceliği ifade etmektedir.
Tüm paydaşların, Etki/Önem Matrisi sonucu belirlenen paydaş önceliği, “Paydaşlar Tablosu”nda
belirtilmektedir.
*Tablo: Paydaş Etki / Önem Matris Tablosu
ETKİ /ÖNEM ZAYIF GÜÇLÜ
Önemsiz İzle Bilgilendir
Çıkarlarını gözet,
Önemli Birlikte Çalış
Çalışmalarına dahil et
14