Page 18 - STRATEJİK PLAN (2020-2021)
P. 18

TARSUS’TA KURUM İÇİ VE ÇEVRE ANALİZİ


              SWOT ANALİZİ
              SWOT  Analizi  kurum/kuruluşun  kendisinin  ve  kurum/kuruluşu  etkileyen  koşulların  sistematik  olarak
              incelendiği bir yöntemdir. Bu kapsamda, güçlü ve zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler belirlenir.

              Oda’yı etkileyen koşulların sistematik olarak incelendiği SWOT Analizi, kurum içi ve kurum dışı olarak iki
              bölümde gerçekleştirilmiştir. Stratejik yönetim anlayışının temel taşlarından biri olan katılımcılık felsefesi
              kapsamında  kurumumuza  ait  SWOT  Analizi  yapılırken  öncelikle  iç  ve  dış  paydaş  anketlerinden
              yararlanılmıştır.



              GÜÇLÜ YÖNLER


                  •   Türkiye’nin en eski Ticaret Odası olması
                  •   İdari ve teknik altyapısının güçlü olması
                  •   Deneyimli insan kaynakları gücüne sahip olması
                  •   Fiziki ve stratejik konum avantajına sahip olması
                  •   Gelişmiş ve güçlü veri tabanına sahip olması
                  •   Elektronik ve dijital arşivinin bulunması
                  •   Üst yönetimin şeffaflığı ve süreçlere en üst seviye liderlik yapması
                  •   Temsil ağırlama ve lobi faaliyetlerindeki güçlü yönü
                  •   Tam donanımlı toplantı salonlarının varlığı ve dış kullanıma açık olması
                  •   Üye memnuniyetine yönelik hizmet uygulamalarında yapılan teknolojik yatırımlar ve sürekliliği
                  •   Aktif basın ve sosyal medya kullanımıyla Oda faaliyetlerinin etkin tanıtımı
                  •   KOSGEB Temsilciliği hizmeti
                  •   İŞKUR hizmet noktası olması
                  •   TBİM (Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi)
                  •   MEYBEM (Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş.)
                  •   Akredite Oda olması
                  •   Kalder Belgesine sahip olması



              ZAYIF YÖNLER


                  •   Ekonomik şartlardan dolayı personel alınamaması
                  •   Kalifiye eleman bulma zorluğu
                  •   Kişisel gelişim odaklı eğitimlerin azlığı


              FIRSATLAR




                  •   Jeopolitik avantajı (Gelişmiş liman, demiryolu ve karayolu ağı sayesinde yurtiçi ve yurtdışı
                     pazarlara kolay erişimi, Çukurova Havalimanı)
                  •   Tarsus Organize Sanayi Bölgesi’ne yapılacak yatırımlar
                  •   Kurulan Mersin Agropark’ın aktif olarak faaliyete geçmesiyle katma değerli ürün üretimi ve
                     pazarlanması
                  •   Tarsus OSB ve Mersin Agropark’ın hizmet binamıza taşınması ile işlerin daha hızlı yürütülmesi



                                                           18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23